quilandojag.blogg.se

Filmkväll

Publicerad 2015-04-03 22:39:00 i Allmänt,

 
 
Nu har jag tankar om att köpa en ny sadel. En tekna s-line, en billig syntet sadel, jag känner att jag inte får fram mina ben ordentligt i wintec sadeln eller så är det jag som är knäpp. Har fått höra av min ridlärare att jag måste fram med benen att de ligger för långt bak. Jag vetinte om det är sadeln eller jag. Jag tappar lätt balansen när jag hoppar hinder. Höll på ramla av en gång. Inte bra. Funderar därför på en ny sadel. Men storlek 18 är svårt att få ta på. iallafall begangnat och som hoppsadel. Det finns som allround och dressyr, men allround wintec har jag redan. Här är en bild på Quilando där  man hans rygg. Ja det finns en hel uppsjö av sadlar. Men de i läder är ju svindyra. Och de som är beganade finns ju aldrig i 18. Jag får fundera vidare på detta. Eller så får jag öva på att ha benen så långt fram som möjligt. Nu till nått annat. Filmrecensension igen. Amillion ways to die in the west. 
 
Året är 1882 i vilda västern. Nu kommer lite bilder:
(ursäkta bildkvaliten) Fårfarmaren  Albert blir utmanad till en duell, men fegar ur och blir dumpad av sin flickvän. 
Han saknar sin flickvän jätte mycket och söker tröst hos sina vänner. han får rådet att prata med sitt ex trots att han är full. Det går inge vidare. Haha det brukar det ju inte göra!! 😄 Ett gäng med banditer rånar en guldgrävare på hans guld. 
Han skjuter honom och hans fru blir arg för det. Albert blir deppig, och han håller sej undan så hans vän kommer och hälsar på. 
De går till stan och Albert ser sitt ex med en ny Kille. De går till kyrkan och sen  orkar jag inte berätta mer då förstör jag väl bara filmen. Resten handlar om hans vän som är tillsammans med en saloonhora som inte vill ha sex med honom före äktenskapet. Och Albert får för sej att åka till Sanfransisco. Banditerna kommer till staden och de gör så att det blir bråk i saloonen. För att undvika att bli slagna så låtsas Albert och hans vän att slåss genom att vifta med händerna i luften. Okey mer får ni veta om ni ser filmen. ☀️☀️☀️☀️☀️ Får den.  Gonatt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela