quilandojag.blogg.se

Knoppar

Publicerad 2015-04-08 23:34:00 i Allmänt,

Idag så hadde jag ridlektion och jag kom en och en halv timma innan ridlektionen började så jag fick för mej att fläta och knoppa manenSom sagt det tog en halvtimma ungefär. 
Jag har ju aldrig klippt hans man så det blev lite stora knoppar och flätor. Och hans man hadde skavts bort på höger sida i slutet så de blev jätte stora och små knoppisar. Aja det var kul att göra det iallafall. 
 På väg till ridlrktionen tog jag lite kort. 
Då märkte jag att en knoppis börjat lossna, 😁 idag så övade vi på skänkelvikningar och det gick bra. Sen gallopperade vi på raktspår och gjorde en volt mitt i ridhuset vid x. sen ut i rakt spår igen och det gick inte bra första ggr. Men sen gick det jättebra. det var svårt att hålla igång honom i gallopp, men det gick vilken övning det var. Det va tydlingen från lc1 dressyr. Inte hela programmet men en bit ur den. Eller var det lb? Skitsamma det var en väldigt bra övning. Nu ska jag sova. ☺️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela