quilandojag.blogg.se

Onsdagskväll

Publicerad 2015-04-02 03:25:00 i Allmänt,

Ja då var det dags för en ny film. 
 
Ja den ser tråkig ut tycker jag, men jag provar. 
det handlar om en kock och hans liv, som är indier. Deras hem brinner upp i indien och de far till frankrike. De åker bil och bromsarna slutar fungera, då kommer den här tjejen och hjälper dem. 
De blir bjudna på mat och de flyttar in i en bostad. pappan kollar in ett tillsalu hus och funderar på att köpa det och öppna restaurang. de går in i restaurangen och ser sej omkring och då kommer en tant in och säger att de trespassar, Hon är inte glad över att de vill köpa stället.
Tillslut så köper de restaurangen och börjar sitt nya liv. .tanten har nämligen en egen restaurang i närheten. De börjar rusta upp rstaurangen för att få igång en indisk mat restaurang. 
Ja sen handlar filmen om hur det är konkurera med den andra restaurangen och ägaren (hellen mirren)  Hon är där hos dem och spanar runt när de ska öppna den nya restaurangen. Hela byn är emot dem och de kan inte köpa några råvaror. Som fisk och räkor. de får åka till en annan by för att köpa det. Och sen när de öppnar kommer det inga kunder till restaurangen. 
Då beslutar sej pappan för att klä ut sej och fixar kunder ändå. Det handlar sen om att hellen mirren lämnar in klagomål mot dem till borgmästaren. Och sen träffar kocken tjejen som hjälpte dem med bilen. 
Nu tänker jag inte berätta vad som händer sen ifall ni tänker se filmen, mitt betyg är 3 stjärnor ☀️☀️☀️ 
Men nu till nått annat. Jag har lyssnat sönder på depeche modes låt: never let me down again. Snurrar sönder mitt huvud men jag kan inte sluta lyssna den, har även lyssnat på deras paris konsert på youtube, lyssnar på också på spotify. Vilket jag aldrig haft förut vilket nog e dax. 
 
 Helt superskön är han. David Gahan. Halleluja han gör mej glad. Min favoritvideo är It's no good. 
 
 Annan skön sång är enjoy the silence, mfl jag har även lyssnatvsönder på guns n roses, you could me mine, paradise city, welcome to the jungle. här e en bild på axel rose. 
Här är en bild på slash 
Ja det är många bra gammla grupper jag gillar, orkar inte rabbla upp alla. Det tar vi en annan gång. Gonatt nu ska jag sova 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela