quilandojag.blogg.se

Träningsverk

Publicerad 2015-04-01 23:46:00 i Allmänt,

Ja då har jag ridit i ridhuset idag. Kännde träningsverk från igår. Jag red piruett i skritt och bakdelsvändningar,  sen i trav red vi skänkelvikningar. Så länge jag har fart och ligger på honom går det bra annars lägger han av. Man måste va drivande. Jag kan bli lat ibland då känner han av det och saktar av till skritt. Det hände idag. Jag red öppnan i trav utan problem men när jag skulle rida slutan så ville han inte riktigt, vilket säkert är mitt fel. jag är ju ingen expert. När jag hadde ridit färdigt så kom min stallkompis förbi, hon skulle sova över med stalltjejerna i stallet. Jag lät henne rida Quilando. Det är ju kul att se hur andra rider honom. Hon gallopperade snyggt i form och jag filmade. Det klarar jag inte av än, jag har bara lyckats en gång för ett tag sen. Måste öva på det. Nu ska jag bada :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela