quilandojag.blogg.se

Vamt idag

Publicerad 2015-04-08 00:57:24 i Allmänt,

Ja idag tacka jag nej till en fika med en kompis, surt känns det men så är det att ha häst all fritid är man i stallet. Idag red jag och det var jätte varmt och vi svettades båda två. 55 min red jag. 
Här är Kulan efter ridpasset. Fick lite morötter. Nu ska jag titta på en film som heter chef: 
Baksida: 
chef handlar om en kock i los angeles. Han har en son och en ex fru. En kväll får han en dålig recension. Och nästa dag får han reda på tvitter att det finns en recensent som ogillar honom skarpt. Han som inte ens vet vad tvitter är ber han sin son om hjälp. De startar ett konto till honom chefcarlcasper@. Han skriver till recensenten att han vet inte om en god måltid om den även satt framför honom. Då startar ett krig mellan dem och carl lovar att laga en ny meny på restaurangen och det blir fullbokat och recensenten väntar på att få smaka den nya maten, men ett bråk utspelar sej mellan ägaren till restaurangen och carl och carl får inte ta revansch med en ny meny och då slutar han sitt jobb. 
tröst får han av sina vänner och Carl är ledsen över att han inte får nått nytt jobb eftersom han gjorde bort sej sen på restaurangen, gick tillbaka dit när recensenten skrev att han fega ur, då flippa han ur och skällde ut recensenten. Och allt filmades och lades ut på tvitter. Då hans exfru tänkte åka till miami så ber hon honom att jobba som barnflicka, och de gör de. 
De går på en latinsk bar och har skoj. 
carl får en idé om en matvagnsförsäljning och går till sin kompis marvin. (Vilket är hans exfrus ex man)
Marvin ( robert downey jr) tycker en gatuköksbil är en bra idé. Carl får världens hemska gatuköksbil. 
Carl börjar renovera gatuköksbilen Och rengöra den. Då kommer hans kompis från restaurangen och hjälper till, han har sagt upp sitt jobb. de börjar laga mat i bilen efter De fått iordning den
Det går jättebra och de åker runt och säljer mat, mer tänker jag inte säga för då säger jag hela filmen. Den får bara ☀️☀️☀️ För att den bara är 1,50h lång. Den borde vart längre. För den var bra, jag blev lite snopen. Haha 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela