quilandojag.blogg.se

Åter på hästryggen

Publicerad 2015-03-31 04:39:00 i Allmänt,

Nu har jag varit sjuk sen 17 mars, kännde mej äntligen okey idag, antar att jag hadde influensa, hadde ont i halsen och när jag skulle svälja och allmänt febrig. 
Det blev ett 45 min pass och jag tog det lungt. Svag är jag i kroppen, fick för mej att hoppa lite 40cm hinder, vågade inte hoppa högre, blev feg. Längesen ju. Han var lätt att få i form idag, jag som är nybörjare på det blev glad att det gick så bra. Jag har ridit sen jag var 12 år tills jag blev 16år på Södertäljeridklubb. Sen höll jag upp och började när jag var 25år igen. för fyra år sedan så köpte jag min första häst Kavat
Han åkte tyvärr till himmelen för ett år sedan. Hans bakben va halt alldeles för lång tid och röntgen visade inget brutet. Det fanns ingen utväg än att avliva honom. Sen efter det har jag verkligen mått jättedåligt och saknat honom enormt mycket.  
Sen efter några månader hittade jag den här fina halvblodskorsningen, Tobbe. Vilken fin 19 åring skulle pensioneras från skövde ridskola. Passa perfekt för mej. Jag hadde sån otrolig tur efter flera månaders letande efter en häst. Sen kom oturen. Han fick ett infekterat sår på halsen som gjorde honom sjuk. Pencelinnet fungerade inte och jag fick panik när jag märkte att vetrinärerna sa att de inte kunde operera. 99fall av hundra får fistlar av var och sen dör de om man inte avlivar dem. Så ännu en gång fick jag ge en häst vingar.  Det här var sista kortet vetrinären fick ge sprutor och han somna in. Det kostar mer pengar men det gjorde inget. jag klarar inte av att se på när de skjuter med bult och skär av halsen. jag är lite känslig av mej. 
Sen efter några månader hittade jag denna skönheten i tibro. En extremt snäll häst precis som de andra två. Lugn och ranghög precis som Kavat. Tobbe var lågrangad. Här har han ett nytt fleecetäcke från Eskardon, köpt på Göteborgshorseshow i år. Till honom. Jag köpte honom i oktober. 
 
Nu har jag haft honom några månader och vi har tävlat pay and jump, låga hinder eftersom jag har inte hoppat mycket de senaste året. 
Okey det var allt för mej tjoheej 😊

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela