quilandojag.blogg.se

Skogstur

Publicerad 2015-03-31 21:31:00 i Allmänt,

Idag red jag ut med en gammal stallkompis. Var nog 2 år sedan vi red ut tillsammans. 
Vi red rakåsrundan som vi kallar det här i tibro. Jättebra för hästen att det är upp och nerförsbackar, bra för hästens muskler. Jag tog på mej tights innan jag skulle med bussen. Och glömde ridbyxorna hemma, så det blev lite glid i sadeln om man säger så, skraj var jag att jag skulle ramla av. Men det gick bra 😊 
 
 vi tog på reflextäckena på fast det inte behövdes, men vi va osäkra på hur lång tid rundan skulle ta så jaja, bättre ha reflexer än inga alls. Det här täcket köpte jag till Tobbe i sommras. Helt nytt 165cm. Fodrat med hals. Har lagt ut det på facebook men ingen är intresserad. Kanske för att det inte står hur många gram foder det är. Står bara kombo täcke. regntäcke med foder tror jag det är. Försöker rensa mitt förråd. 
Har lite täcken att tvätta men maskinen får jag inte igång. Måste va nått knep. Möss har vi också haha, såg den lille rackaren bland mina schabrak. Snabb var den, sprang fort iväg. Ätit en hel morot har den också, först ena dagen halva sen nästa dag nästa halva. Sen gick den attack mot mitt showmastertäcke som var till salu.
Gud nu har jag tagit hem alla mina fleecetäcken. Har fått rådet att köpa plastlådor, men har ej gjort det än. 
Musen såg ut som den här haha 😄
Det va nog allt för idag, nu ska jag bada 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela